X

روابط عمومیا

   

روابط عمومی ها باید همه آنچه را که می توان گفت در اختیار مردم بگذارند . به نظر من روابط عمومی ها باید مشخص کنند انتظار مردم و دستگاهها از آنان چیست . باید با مردم صادقانه رفتار شود و با زبان فریب با آنها رفتار نشود یعنی باید صادقانه ، دور از اغراق و بدون قصد سرگرم کردن مردم ، با آنها ارتباط برقرار کرد .

 

« مقام معظم رهبری »

                                                      

                                                                                                  

مقدمه:

روابط عمومی در هر سازمانی، سامانة برقراری ارتباط مؤثر ، نزدیک و سازنده مدیریت آن سازمان با دیگر بخش ها اعم از بخش های درونی یا بخش های بیرونی محسوب می شود. با برقراری این ارتباط به نحو شایسته امکان تطابق بروندادهای یک سازمان با نیازهای بیرونی فراهم می شود. فرآیندی که علت وجودی پیدایش و استمرار حیات آن سازمان محسوب می شود. روابط عمومی درحقیقت، ابزار دوگانه ای است که از یک سو باعث آگاهی مدیران از محیط پیرامون آنها می شود و از سوی دیگر باعث انعکاس درست فعالیت آنان به جمعیت مخاطب می گردد.

            

شرح وظایف مسئول روابط عمومی بیمارستان رازی ایلام


1-هماهنگی با واحدها جهت تهیه ،تایید و انعکاس خبر در سایت بیمارستان و سایر سایتها  

2-شرکت در جلسات مربوط به روابط عمومی ها در سطح استان    
 
3-هماهنگی و برگزاری مراسم در مناسبتهای مختلف  
 
4-تهیه عکس و فیلم از برنامه های مختلف بیمارستان و ارائه گزارش عملکرد

5- هماهنگی بازدید افراد و دیگر دستگاهها از واحدهای مختلف  بیمارستان

6-تهیه پیش نویس بیانیه ها و اطلاعیه ها و پیامهای تبریک و تسلیت

7-جمع آوری نقطه نظرات همکاران و انتقال به مدیریت بیمارستان

8-جمع آوری انتقادات و پیشنهادات مراجعان به واحدهای بیمارستان و انتقال به مدیریت
  
9- وبیمارستانهای استان برگزاری مسابقات بین پرسنل بیمارستان

10- هماهنگی و تایید نشریه های داخلی بیمارستان

 

(الف) برنامه ریزی

      

1 - عدم اشتغال در ساعت اداری به اموری غیر از روابط عمومی

2- تهیه برنامه عملیاتی فعالیت های روابط عمومی واحد به صورت ماهانه و سالانه و ...

3-تهیه گزارش و عملکرد ماهانه روابط عمومی و ارائه به مدیر واحد

4. شرکت فعال در جلسات مدیر و مسئولان واحد مربوطه

5. تلاش برای ارتقاء دانش و مهارت روابط عمومی از طریق شرکت در دورهای آموزشی و استفاده از مطالب اینترنت و ...

 6-  تلاش و حرکت به سوی روابط عمومی الکترونیک با بکارگیری فناوری های نوین

 

د) پاسخگویی

1) دریافت روزنامه های رسمی و محلی از طریق اینترنت و بررسی آن ها و انعکاس شکوائیه های مردمی به مدیریت بیمارستان

2) پاسخگویی شکوائیه های مردمی که از طریق صندوق پستی ، ایمیل ، تلفن یا حضوری به روابط عمومی منعکس شده است

3) انعکاس راهکار حل مشکلات واحد مربوط( مردمی ، کارکنان ، مسئولان و ... ) به روابط عمومی مرکز

4) پیگیری در تسریع پاسخگویی به شکوائیه های مردمی در جراید ارسالی توسط روابط عمومی مرکزانجام میگردد..