افزودن محتوا...
شرح وظایف واحد بیمه گری:
· اخذ پرونده های بستری و سرپایی از واحد مدارک پزشکی
· تفکیک پرونده ها بر اساس نوع بستری و نوع بیمه
· تهیه صورتحساب بیمه مربوط به هر پرونده به انضمام ضمائم و مستندات مربوطه و تحویل آنها به کارشناس بیمه مستقر در بیمارستان جهت رسیدگی
· رفع اشکالات اعلام شده از سمت کارشناس بیمه
· تهیه اسناد مربوط به پرونده های بستری و سرپایی و خدمات پاراکلینیکی ارائه شده
· ارسال اسناد بیمه ای بیمارستان و بیمه های تکمیلی به سازمان های بیمه گر
· تحویل نسخ ویزیت و خدمات پزشکان از درمانگاه اورژانس و درمانگاه تخصصی
· اخذ نسخه بیمه ای پاراکلینیکی (آزمایشگاه ، رادیولوژی، سونوگرافی،سی تی اسکن،ام آر آی،ماموگرافی و.....)
· لیست گیری و ارسال نسخ پزشکان به سازمان های بیمه گر
· تحویل پرونده ها پس از انجام امورات بیمه های به واحد بایگانی
· دریافت لیست کسورات از سازمانهای بیمه گر و اقدام جهت رفع مشکلات مربوطه
· محاسبه کارانه و کسورات پزشکان
· دریافت نرخ جدید خدمات درمانی اعم از بستری و سرپایی و پاراکلینیکی و اعمال آن در سیستم HISبیمارستان با همکاری واحد IT و اعلام آن به واحدهای مربوط
· اعلام درآمد بیمه به واحد درآمد
· پاسخ گویی به ارباب رجوع در امور مربوط به اسناد پزشکی
· ثبت کسورات در سیستم HISبیمارستان